Charitní pečovatelská služba
Identifikátor: 2006998
- Adresa:
- Malý Val 1552/9, Kroměříž
- tel: 731 462 662, 734 237 839
- email: pecovatelska.sluzba@kromeriz.charita.cz
Posláním Charitní pečovatelské služby Kroměříž je poskytovat pomoc a podporu dospělým lidem, kteří se ocitli v nepříznivé sociální situaci, mají sníženou soběstačnost z důvodu věku, chronického onemocnění nebo zdravotního postižení a jejichž situace vyžaduje pomoc jiné fyzické osoby. Prostřednictvím nabídky terénní služby, spoluprací s rodinou, nebo blízkými osobami umožňujeme klientům setrvat v jejich přirozeném prostředí co nejdéle.
-
Cenik CHPS
-
Pravidla pro uživatele
ŽÁDOST CHPS
Kontakty
- Vedoucí služby
- Jméno Bc. Lenka Obrtelová
- Mobil 731 462 662
- E-mail lenka.obrtelova@kromeriz.charita.cz
Sociální pracovník
- Jméno Bc. Tereza Pospíšilová, DiS.
- Mobil 734 237 839
- E-mail tereza.pospisilova@kromeriz.charita.cz
Místo poskytování služby a provozní doba
-
Domácnost uživatelů v Kroměříži, Kvasicích a okolních obcích, Zdounkách a okolí
-
KROMĚŘÍŽ ▪ Kroměříž, příměstské části a přilehlé obce
- Provozní doba terénní služby: PO – PÁ: 6.00 – 22.00, SO, NE a státní svátky: 6.00 – 22.00
- Provozní doba kanceláře: PO: 9.00 – 15.00
- ÚT: 9.00 – 15.00
- ST: 9.00 – 15.00
- ČT: 9.00 – 15.00
- PÁ: 9.00 – 12.00
- Provozní doba terénní služby: PO – PÁ: 6.00 – 22.00, SO, NE a státní svátky: 6.00 – 22.00
- Provozní doba kanceláře: Na základě telefonické nebo e-mailové domluvy.
-
ZDOUNKY ▪ Zdounky a přilehlé obce
- Adresa střediska: Zdounky 36, 768 02 Zdounky
- Provozní doba terénní služby: PO – PÁ: 6.00 – 22.00, SO, NE a státní svátky: 6.00 – 22.00
- Provozní doba kanceláře: Na základě telefonické nebo e-mailové domluvy.
KVASICE ▪ Kvasice a přilehlé obce
Adresa střediska: A. Dohnala 25, 768 21 KvasiceKapacita uživatelů v jeden okamžik
Ve všední dny od 6:00 do 15:30 hod. můžeme v jeden okamžik pečovat maximálně o 7 klientů.
Ve všední dny od 15:30 do 22:00 hod. můžeme v jeden okamžik pečovat maximálně o 1 klienta.
O víkendech a svátcích od 6:00 do 22:00 hod. můžeme v jeden okamžik pečovat maximálně o 1 klienta.
Cíle
- Profesionální pomocí přispívat k tomu, aby naši uživatelé mohli žít ve svých domácnostech, co nejdéle to zvládnou.
- Přispívat k zachování stávajícího způsobu života uživatele a dosavadních vazeb na rodinu, vrstevníky, sousedy atd.
- Trvalým rozvojem služby podporovat péči v domácnosti
Cílová skupina
Bez omezení věku
- - Osoby se zdravotním postižením
- - Osoby s chronickým duševním onemocněním
- - Osoby s chronickým onemocněním
- - Osoby s jiným zdravotním postižením
- - Osoby s kombinovaným postižením
- - Osoby s mentálním postižením
- - Osoby s tělesným postižením
- - Osoby se sluchovým postižením
- - Osoby se zrakovým postižením
- - Rodiny s dítětem/dětmi
- - Senioři
Zásady poskytování služby
- zásada individuálního přístupu - s uživatelem pracujeme podle jeho individuálních dovedností, schopností a potřeb s důrazem na zachování maximální možné míry soběstačnosti, respektujeme jedinečnost každého uživatele;
- zásada svobodné vůle a zachování vlastní autonomie uživatele - o průběhu péče rozhoduje uživatel, od personálu může dostat pouze doporučení, nejsou mu vnucovány žádné názory a postoje personálu;
- zásada rovnosti - služby jsou poskytovány všem bez rozdílu rasy, pohlaví, politického či náboženského přesvědčení nebo sexuální orientace;
- zásada důvěrnosti - veškerá sdělení uživatelů a informace o nich jsou důvěrná;
- zásada zachování lidské důstojnosti - naším postojem podporujeme postavení seniorů a osob se zdravotním postižením v našem okolí, hájíme jejich zájmy a práva; prezentujeme naši práci jako profesionální prestižní zaměstnání, o uživatelích se nevyjadřujeme hanlivě.
Ve kterých oblastech Vám můžeme pomoci
-
Pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu
Je pro Vás obtížné se správně a včas obléci nebo si obout boty?
Pomůžeme Vám vybrat oblečení, obléci se, zapnout si knoflíky. Upozorníme Vás na to, co už nevidíte nebo co je s ohledem na počasí potřeba.
-
Pomoc při osobní hygieně
Je pro Vás obtížné umýt si vlasy, osprchovat se?
Podpoříme Vás, abyste stále sami zvládli osobní hygienu nebo Vám pomůžeme s koupelí, sprchováním, ústní hygienou. Je pro nás důležité zachovat Vaše zvyklosti.
-
Poskytnutí stravy nebo pomoc při zajištění stravy
Je pro Vás těžké stát u kuchyňské linky? Potřebujete jídlo ohřát a přenést ke stolu? Zajistit teplé jídlo?
Pomůžeme Vám v tom, co budete potřebovat právě Vy. Ať už to bude pomoc při vaření jídla, vyzvednutí jídla z lednice a jeho ohřátí, či jeho naporcování.
-
Pomoc při zajištění chodu domácnosti
Jsou pro Vás běžné domácí práce neúnosnou zátěží? S obtížemi a možná ne vždy bezpečně obsluhujete domácí spotřebiče? Už si sami nenakoupíte a neuložíte věci? Jsou věci, kterých se obáváte, např. převlékání postele?
V těchto situacích Vás umíme podpořit nebo přímo pomoci. Domluvíme si s Vámi, co je pro Vás nezbytné a jak pomoc bude probíhat.
-
Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím
Doprovodíme Vás Klékaři, na oslavu narozenin u přátel či rodiny. Doprovodíme a pomůžeme Vám jednat na úřadech. Pomůžeme s obsluhou telefonu/tabletu abyste si mohli popovídat s vnoučaty. Pomůžeme Vám objednat lístky na divadelní představení a společně zajistíme dopravu na místo.
-
Pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí
Máte pocit že na Vašich rozhodnutích nezáleží? Je těžké pro Vás řešit běžné osobní záležitosti jako je platba inkasa, vyzvednutí poštovní zásilky, vyzvednutí léků, objednání se k lékaři?
Je pro nás důležité Vás popdpořit, abyste se stále rozhodovali o svém životě (co budete mít na sobě, co si dáte k jídlu, co si koupíte, s kým a kdy se budete potkávat). Doprovodíme Vás tam, kam budete potřebovat a případně Vám pomůžeme na místě. Najdeme společné cesty, jak vše zařídit bezpečně.
-
Pomoc při zajištění bezpečí a možnosti setrvání v přirozeném sociálním prostředí
Máte obavu o zdraví svého blízkého? Obáváte se, že nedostatečně jí, pije, zapomíná na své léky nebo objednané návštěvy u lékaře? Obáváte se, že nerozezná nebezpečí či zapomíná na detaily, které mohou být nebezpečné (např. čerstvost potravin, nevypnuté světlo, vařič)?
Jsme tady pro Vás. Naši pracovníci s Vámi vyhodnotí Vaše obavy a společně se všichni dohodneme, na co se zaměřit a jak možná rizika snižovat.8
-
Úkony nad rámec vyhlášky (fakultativní činnosti)
- pronájem termojídlonosiče
- vytisknutí jídelníčku
- jednorázové zapůjčení jídlonosiče službou