Osobní asistence                                              EU-FINANCOVÁNO Barevnélogo zlínský kraj

Identifikátor 1491324

Osobní asistence

 
 
Adresa: Ztracená 63/1, Kroměříž
tel: 733 755 841, 733 741 444
 
 
 
 
 
Posláním Osobní asistence je poskytnout podporu lidem, kteří v důsledku věku, zdravotního postižení nebo omezení potřebují pomoc při prožívání života podle svých potřeb, přání a možností.
Osobní asistence je terénní službou poskytovanou v přirozeném prostředí osob, zejména v jejich domácnosti.
 
Ceník

Kontakty

Vedoucí služby

  • Jméno               Mgr. Pavla Šišková
  • Mobil                 733 755 841
  • E-mail                osobni.asistence@kromeriz.charita.cz; pavla.siskova@kromeriz.charita.cz

Sociální pracovník - zástupce vedoucí

  • Jméno              Mgr. Milada Vanková
  • Mobil                733 741 444
  • E-mail               osobní.asistence@kromeriz.charita.cz, milada.vankova@kromeriz.charita.cz

Místo poskytované služby

Kroměřížsko, Koryčansko, Zdounecko, Morkovsko 

Střediska, kde nás můžete zastihnout:

Ztracená 63, Kroměříž 767 01

Zakostelí 36, Zdounky 768 02

Kolaříkova 879, Morkovice 768 33

Úřední hodiny a provozní doba služby

Můžete si sjednat schůzku i v jiný čas na základě telefonické nebo e-mailové dohody.

Den Kroměříž Zdounky Morkovice
Pondělí 09:00 - 15:00    
Úterý 09:00 - 15:00   15:00 - 17:00
Středa 09:00 - 15:00 13:00 - 15:00  
Čtvrtek 09:00 - 15:00    
Pátek 09:00 - 12:00    
  • Kroměříž - Ztracená 63 ( Bezbariérový přístup )
  • Zdounky - Zákostelí 36 ( Přístup není bezbariérový )
  • Morkovice - Kolaříkova 879 ( Přístup není bezbariérový )
Službu je možno využívat 24 hodin denně, včetně víkendů a svátků, na základě předem sjednaného harmonogramu a aktuálních kapacitních možností střediska.
   
V případě plné kapacity vyhodnotí vedoucí potřebnost využít osobní asistenci na základě nepříznivé sociální situace klienta.
K délce každé služby se připočítává čas nezbytný k zajištění činnosti v paušální výši 16 min. Skutečně spotřebovaný čas k zajištění činnosti v rámci jednoho setkání se skládá z času, který pracovník stráví poskytováním činností přímo u klienta a času nezbytného k zajištění činností (tento čas se počítá pouze jednou v rámci jednoho setkání).

Cíle poskytovaných služeb

  • a) podpora umožnit klientovi žít ve svém přirozeném prostředí,
  • b) pomoct zvládat běžné každodenní činnosti,
  • c) podpořit soběstačnost a samostatnost klienta

Cílová skupina

Do cílové skupiny patří osoby bez omezení věku a senioři, kteří potřebují pomoc druhé
osoby, a mají:
  • mentální, tělesné či kombinované postižení,
  • duševní onemocnění ve stabilizovaném stavu
  • zdravotní znevýhodnění.
Do cílové skupiny nepatří osoby:
 
  • jejichž zdravotní stav vyžaduje celodenní péči pod zdravotním dohledem,
  • závislé na omamných látkách nebo alkoholu v akutní fázi.

Zásady služby

  1. Individuální přístup  pracovníci poskytují služby individuálně podle potřeb, požadavků a možností klienta
  2. Respektující přístup – klient má možnost vyjádřit vlastní potřeby a očekávání, pracovníci respektují vlastní volbu při rozhodování klienta
  3. Zachování důstojnosti – pracovníci s klientem jednají vždy s úctou a zachovávají lidskou důstojnost ve všech oblastech jeho života

Působnost služby

Jedná se o terénní služby poskytované v přirozeném prostředí klienta, zejména v jeho domácnosti nebo na místě, které si sám určí.

Služby jsou poskytovány v celém ORP Kroměříž, kam spadají následující obce:  Bařice – Velké Těšany, Bezměrov, Břest, Cetechovice, Dřínov, Honětice, Hoštice, Hulín, Chropyně, Chvalnov - Lísky, Jarohněvice, Karolín, Koryčany, Kostelany, Kroměříž, Kunkovice, Kvasice, Kyselovice, Litenčice, Lubná, Lutopecny, Morkovice – Slížany, Nítkovice, Nová Dědina, Pačlavice, Počenice-Tetětice, Prasklice, Pravčice, Rataje, Roštín, Skaštice, Soběsuky, Střílky, Střížovice, Sulimov, Šelešovice, Troubky – Zdislavice, Uhřice, Věžky, Vrbka, Záříčí, Zástřizly, Zborovice, Zdounky, Zlobice, Žalkovice.

Poskytované služby

Služby Osobní asistence jsou poskytovány dle § 39 zákona č. 108/2006 Sb. O sociálních službách a podle § 5 vyhlášky č. 505/2006 Sb. ve znění pozdějších předpisů.

a) Pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu

  •     pomoc a podpora při podání jídla,
  •      pomoc při oblékání a svlékání včetně speciálních pomůcek,
  •      pomoc při prostorové orientaci, samostatném pohybu ve vnitřním i vnějším prostoru,
  •      pomoc při přesunu na lůžko nebo vozík.

b) Pomoc při osobní hygieně

  •    pomoc při koupeli,
  •     pomoc při úkonech osobní hygieny,
  •     pomoc při použití WC.

c) Pomoc při zajištění stravy

  •     pomoc při přípravě jídla a pití.

d) Pomoc při zajištění chodu domácnosti

  •    pomoc s úklidem a údržbou domácnosti a osobních věcí,
  •    nákupy a běžné pochůzky.

e) Výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti

  •   pomoc a podpora rodině v péči o dítě,
  •    pomoc při obnovení nebo upevnění kontaktu s rodinou,
  •    pomoc při dalších aktivitách podporující sociální začleňování osob,
  •    pomoc s nácvikem a upevňováním motorických, psychických i sociálních schopností a     dovedností.       

f) Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím

  • doprovázení do školy, zaměstnání, k lékaři, na zájmové a volnočasové aktivity na orgány veřejné moci a instituce poskytující veřejné služby včetně doprovodu zpět.

g) Pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí

  •    pomoc při uplatňování práv a oprávněných zájmů,
  •     pomoc při vyřizování běžných záležitostí. 

h) Pomoc při zajištění bezpečí a možnosti setrvání v přirozeném sociálním prostředí

  •      dohled, aby osoba závislá na pomoci nezpůsobila ohrožení sobě ani svému okolí
 

V průběhu základní služby jsou za účelem zvýšení kvality služeb využívány koncepty smyslové aktivizace, reminiscence, validace, bazální stimulace, ergoterapie, kinestetická mobilizace, logopedická prevence, kognitivní aktivizace a Montessori pedagogika pro seniory.

000225_05_001909

Fakultativní služba

Doprava automobilem

Klient může využít dopravu automobilem střediska Osobní asistence za účelem pochůzky, nákupu, návštěvy lékaře, apod. Cena za tuto fakultativní službu je uvedena v aktuálně platném ceníku. V případě, že při dopravě automobilem klient při zpáteční cestě není přítomen, účtujeme jen ujeté kilometry, nikoliv čas asistentky.
Pracovní tým
Poskytování Osobní asistence zajišťuje vedoucí střediska, sociální pracovnice, 9 osobních asistentek a 3 asistentky na DPP. Z provozních důvodů se osobní asistentky u klientů střídají.
Maximální okamžitá kapacita je 9 klientů.
Okamžitá kapacita v nočních hodinách, o víkendech a svátcích je proměnlivá v závislosti na provozu, kapacitě služby, individuálních požadavcích a nepříznivé sociální situaci klienta.

 

001504_05_021697

Nadace Agrofert podpořila středisko OA v rámci programu „PODPORA DOSPĚLÝCH OSOB S TĚŽKÝM MENTÁLNÍM A KOMBINOVANÝM POSTIŽENÍM“ rok 2018 částkou 150 000,- Kč. Děkujeme.

Projekt - Tandem aneb Spolu to zvládneme

Podpora a rozvoj vybraných druhů sociálních služeb ve Zlínském kraji III

Logo - Nadace ČEZ