Charitní pečovatelská služba
Poskytuje pečovatelské úkony v domácnostech uživatelů v terénní formě. Pečovatelky vám pomohou s provedením hygieny (v koupelně i na lůžku), polohováním i pohybem, podáním jídla a dovozem oběda, doprovodem k lékaři či na úřad, ostříháním nehtů, nákupem, vyzvednutím receptů u lékaře, udržováním domácnosti (úklid, praní, žehlení).
Název střediska | Charitní pečovatelská služba |
Druh sociální služby | § 40 Pečovatelská služba |
Vedoucí | Bc. Simona Netopilová, DiS. |
Zástupce vedoucího | Bc. Lenka Obrtelová |
Kontakt e-mail | pecovatelska.sluzba@kromeriz.charita.cz |
Adresa | Malý Val 1552/9, Kroměříž 767 01 |
Místo poskytované služby | domácnost uživatelů v Kroměříži, Kvasicích a okolních obcích, Zdounkách a okolí |
Identifikátor | 2006998 |
Provoz pečovatelské služby
- Provozní doba terénní služby
- Kroměříž a příměstské části
- Bílany, Drahlov, Hradisko, Kotojedy, Miňůvky, Postoupky, Těšnovice, Trávník, Vážany, Zlámanka
- PO-PÁ: 06:00 - 22:00
- SO,NE a státní svátky: 07:00 - 22:00
- Přilehlé obce
- Bařice - Velké Těšany, Bezměrov, Jarohněvice, Lutopecny, Rataje - Popovice, Sobělice, Skaštice
- PO- PÁ: 07:00 - 15:30
- Provozní doba kanceláře
- PO, ÚT, ČT: 08:00 - 11:30 , 12:30 - 15:30
- ST: 08:00 - 11:30 , 12:30 - 16:00
- PÁ: 08:00 - 11:30 , 12:30 - 14:00
- KVASICE
- Provozní doba terénní služby
- Kvasice a přilehlé obce
- Bělov, Karolín, Nová dědina, Střížovice, Sulimov, Vrbka
- PO-PÁ: 07:00 - 15:30
- ZDOUNKY
- Provozní doba terénní služby
- Zdounky a přilehlé obce
- Soběsuky, Šelešovice, Zborovice
- PO-PÁ: 07:00 - 18:00
Více informací naleznete zde:
VEŘEJNÝ ZÁVAZEK CHARITNÍ PEČOVATELSKÉ SLUŽBY
Poslání
Posláním Charitní pečovatelské služby Kroměříž je poskytovat pomoc a podporu dospělým lidem, kteří se ocitli v nepříznivé sociální situaci, mají sníženou soběstačnost z důvodu věku, chronického onemocnění nebo zdravotního postižení a jejichž situace vyžaduje pomoc jiné fyzické osoby. Prostřednictvím nabídky terénní služby, spoluprací s rodinou, nebo blízkými osobami umožňujeme klientům setrvat v jejich přirozeném prostředí co nejdéle.
Cíle
- Profesionální pomocí přispívat k tomu, aby naši uživatelé mohli žít ve svých domácnostech, co nejdéle to zvládnou.
- Přispívat k zachování stávajícího způsobu života uživatele a dosavadních vazeb na rodinu, vrstevníky, sousedy atd.
- Trvalým rozvojem služby podporovat péči v domácnosti.
Cílová skupina
- senioři,
- osoby se zdravotním postižením nad 27 let věku.
Je rozhodující, zda se tyto osoby nacházejí v nepříznivé sociální situaci, kdy dochází k oslabení nebo ztrátě soběstačnosti a sebeobsluhy v některé ze základních životních potřeb. Dochází k neschopnosti provést úkony základních denních potřeb bezpečně bez dopomoci především z důvodu věku, nepříznivého zdravotního stavu či osamění. Jedná se zejména o situaci po zhoršení zdravotního stavu, po propuštění do domácnosti po hospitalizaci, osamění (např. po úmrtí partnera, který o něj v dané oblasti pečoval; absence rodiny či blízkých osob), onemocnění ohrožující život v kombinaci s osaměním, vyčerpání a potřeba podpory pečujících osob.
Charitní pečovatelská služba neposkytuje péči v těchto případech:
- zdravotní stav osoby vyžaduje hospitalizaci či soustavnou celodenní péči,
- v domácnosti chybí nezbytné vybavení k zajištění péče.
Principy poskytování sociální služby
- princip individuálního přístupu - s uživatelem pracujeme podle jeho individuálních dovedností, schopností a potřeb s důrazem na zachování maximální možné míry soběstačnosti, respektujeme jedinečnost každého uživatele;
- princip svobodné vůle a zachování vlastní autonomie uživatele - o průběhu péče rozhoduje uživatel, od personálu může dostat pouze doporučení, nejsou mu vnucovány žádné názory a postoje personálu;
- princip rovnosti - služby jsou poskytovány všem bez rozdílu rasy, pohlaví, politického či náboženského přesvědčení nebo sexuální orientace;
- princip důvěrnosti - veškerá sdělení uživatelů a informace o nich jsou důvěrná;
- princip zachování lidské důstojnosti - naším postojem podporujeme postavení seniorů a osob se zdravotním postižením v našem okolí, hájíme jejich zájmy a práva; prezentujeme naši práci jako profesionální prestižní zaměstnání, o uživatelích se nevyjadřujeme hanlivě.
Kapacita v jeden okamžik:
- terénní forma péče (v domácnostech uživatelů):
- 8 uživatelů PO - PÁ: 6:00 - 15:30
- 1 uživatel PO - PÁ: 7:00 - 8:00
- 1 uživatel PO - PÁ: 15:30 - 22:00
- 1 uživatel SO, NE a svátky: 7:00 - 22:00
Úkony, které poskytujeme
- rozsah úkonů a úhrady za ně se řídí vyhláškou MPSV č. 505/2006 Sb., kterou se provádějí některá ustanovení zákona o sociálních službách:
1. Pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu:
- pomoc a podpora při podávání jídla a pití
- pomoc při oblékání a svlékání včetně použití speciálních pomůcek
- pomoc při prostorové orientaci, samostatném pohybu ve vnitřním prostoru
- pomoc při přesunu na lůžko nebo vozík
Pozn. Pracovnice služby neprovádí zdravotnické úkony jako je chystání a podávání léků.
2. Pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu:
- pomoc při úkonech osobní hygieny
- pomoc při základní péči o vlasy, nehty
- pomoc při použití WC
3. Poskytnutí stravy nebo pomoc při zajištění stravy:
- dovoz nebo donáška jídla
- pomoc při přípravě jídla a pití
- příprava a podání jídla a pití
4. Pomoc při zajištění chodu domácnosti:
- běžný úklid a údržba domácnosti
- pomoc při zajištění velkého úklidu domácnosti
- donáška vody
- topení v kamnech včetně donášky a přípravy topiva, údržba topných zařízení
- běžné nákupy a pochůzky
- velký nákup, týdenní nákup, nákup ošacení a nezbytného vybavení domácnosti
- praní a žehlení ložního prádla, popř. jeho drobné opravy
- praní a žehlení osobního prádla, popř. jeho drobné opravy
5. Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím:
- doprovázení do školského zařízení, zaměstnání, k lékaři, na úřady, instituce a zpět
Pozn. V rámci tohoto úkonu pracovnice služby doprovází uživatele pěšky.
6. Úkony nad rámec vyhlášky (fakultativní činnosti):
- pronájem termojídlonosiče
- vytisknutí jídelníčku
- jednorázové zapůjčení jídlonosiče službou
Pravidla pro uživatele
Sociální automobil
Setkání uživatelů CHPS
Společnost LAW CZ s.r.o. pomáhá !
Dotazník spokojenosti uživatelů CHPS