Charitní pečovatelská služba

Poskytuje pečovatelské úkony v domácnostech uživatelů v terénní formě. Pečovatelky vám pomohou s provedením hygieny (v koupelně i na lůžku), polohováním i pohybem, podáním jídla a dovozem oběda, doprovodem k lékaři či na úřad, ostříháním nehtů, nákupem, vyzvednutím receptů u lékaře, udržováním domácnosti (úklid, praní, žehlení).

Název střediska Charitní pečovatelská služba
Druh sociální služby § 40 Pečovatelská služba
Vedoucí Bc. Simona Netopilová, DiS.
Zástupce vedoucího Bc. Lenka Obrtelová
Kontakt e-mail pecovatelska.sluzba@kromeriz.charita.cz
Adresa Malý Val 1552/9, Kroměříž 767 01
Místo poskytované služby domácnost uživatelů v Kroměříži, Kvasicích a okolních obcích, Zdounkách a okolí
Identifikátor 2006998
Provoz pečovatelské služby
Provozní doba terénní služby
 
Kroměříž a příměstské části
Bílany, Drahlov, Hradisko, Kotojedy, Miňůvky, Postoupky, Těšnovice, Trávník, Vážany, Zlámanka
PO-PÁ: 06:00 - 22:00
SO,NE a státní svátky: 07:00 - 22:00
 
Přilehlé obce
Bařice - Velké Těšany, Bezměrov, Jarohněvice, Lutopecny, Rataje - Popovice, Sobělice, Skaštice
PO- PÁ: 07:00 - 15:30
 
Provozní doba kanceláře
PO, ÚT, ČT:   08:00 - 11:30 , 12:30 - 15:30
ST:                  08:00 - 11:30 , 12:30 - 16:00 
PÁ:                 08:00 - 11:30 , 12:30 - 14:00
 
KVASICE
Provozní doba terénní služby
Kvasice a přilehlé obce
Bělov, Karolín, Nová dědina, Střížovice, Sulimov, Vrbka
PO-PÁ: 07:00 - 15:30
 
ZDOUNKY
Provozní doba terénní služby
Zdounky a přilehlé obce
Soběsuky, Šelešovice, Zborovice
PO-PÁ: 07:00 - 18:00
Více informací naleznete zde:
Cenik CHPS 
Žádost o službu
Závěrečná zpráva za rok 2022

VEŘEJNÝ ZÁVAZEK CHARITNÍ PEČOVATELSKÉ SLUŽBY

Poslání

Posláním Charitní pečovatelské služby Kroměříž je poskytovat pomoc a podporu dospělým lidem, kteří se ocitli v nepříznivé sociální situaci, mají sníženou soběstačnost z důvodu věku, chronického onemocnění nebo zdravotního postižení a jejichž situace vyžaduje pomoc jiné fyzické osoby. Prostřednictvím nabídky terénní služby, spoluprací s rodinou, nebo blízkými osobami umožňujeme klientům setrvat v jejich přirozeném prostředí co nejdéle.

Cíle

  1. Profesionální pomocí přispívat k tomu, aby naši uživatelé mohli žít ve svých domácnostech, co nejdéle to zvládnou.
  2. Přispívat k zachování stávajícího způsobu života uživatele a dosavadních vazeb na rodinu, vrstevníky, sousedy atd.
  3. Trvalým rozvojem služby podporovat péči v domácnosti.

Cílová skupina

  • senioři,
  • osoby se zdravotním postižením nad 27 let věku.

Je rozhodující, zda se tyto osoby nacházejí v nepříznivé sociální situaci, kdy dochází k oslabení nebo ztrátě soběstačnosti a sebeobsluhy v některé ze základních životních potřeb. Dochází k neschopnosti provést úkony základních denních potřeb bezpečně bez dopomoci především z důvodu věku, nepříznivého zdravotního stavu či osamění. Jedná se zejména o situaci po zhoršení zdravotního stavu, po propuštění do domácnosti po hospitalizaci, osamění (např. po úmrtí partnera, který o něj v dané oblasti pečoval; absence rodiny či blízkých osob), onemocnění ohrožující život v kombinaci s osaměním, vyčerpání a potřeba podpory pečujících osob.

Charitní pečovatelská služba neposkytuje péči v těchto případech:

  • zdravotní stav osoby vyžaduje hospitalizaci či soustavnou celodenní péči,
  • v domácnosti chybí nezbytné vybavení k zajištění péče.

Principy poskytování sociální služby

  • princip individuálního přístupu - s uživatelem pracujeme podle jeho individuálních dovedností, schopností a potřeb s důrazem na zachování maximální možné míry soběstačnosti, respektujeme jedinečnost každého uživatele;
  • princip svobodné vůle a zachování vlastní autonomie uživatele - o průběhu péče rozhoduje uživatel, od personálu může dostat pouze doporučení, nejsou mu vnucovány žádné názory a postoje personálu;
  • princip rovnosti - služby jsou poskytovány všem bez rozdílu rasy, pohlaví, politického či náboženského přesvědčení nebo sexuální orientace;
  • princip důvěrnosti - veškerá sdělení uživatelů a informace o nich jsou důvěrná;
  • princip zachování lidské důstojnosti - naším postojem podporujeme postavení seniorů a osob se zdravotním postižením v našem okolí, hájíme jejich zájmy a práva; prezentujeme naši práci jako profesionální prestižní zaměstnání, o uživatelích se nevyjadřujeme hanlivě.

Kapacita v jeden okamžik:

  • terénní forma péče (v domácnostech uživatelů):
8 uživatelů PO - PÁ: 6:00 - 15:30
1 uživatel PO - PÁ: 7:00 - 8:00
1 uživatel PO - PÁ: 15:30 - 22:00
1 uživatel SO, NE a svátky: 7:00 - 22:00

Úkony, které poskytujeme

  • rozsah úkonů a úhrady za ně se řídí vyhláškou MPSV č. 505/2006 Sb., kterou se provádějí některá ustanovení zákona o sociálních službách:
1. Pomoc při zvládání běžných úkonů péče o vlastní osobu:
  • pomoc a podpora při podávání jídla a pití
  • pomoc při oblékání a svlékání včetně použití speciálních pomůcek
  • pomoc při prostorové orientaci, samostatném pohybu ve vnitřním prostoru
  • pomoc při přesunu na lůžko nebo vozík

Pozn. Pracovnice služby neprovádí zdravotnické úkony jako je chystání a podávání léků.

2. Pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu:
  • pomoc při úkonech osobní hygieny
  • pomoc při základní péči o vlasy, nehty
  • pomoc při použití WC
3. Poskytnutí stravy nebo pomoc při zajištění stravy:
  • dovoz nebo donáška jídla
  • pomoc při přípravě jídla a pití
  • příprava a podání jídla a pití
4. Pomoc při zajištění chodu domácnosti:
  • běžný úklid a údržba domácnosti
  • pomoc při zajištění velkého úklidu domácnosti
  • donáška vody
  • topení v kamnech včetně donášky a přípravy topiva, údržba topných zařízení
  • běžné nákupy a pochůzky
  • velký nákup, týdenní nákup, nákup ošacení a nezbytného vybavení domácnosti
  • praní a žehlení ložního prádla, popř. jeho drobné opravy
  • praní a žehlení osobního prádla, popř. jeho drobné opravy
5. Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím:
  • doprovázení do školského zařízení, zaměstnání, k lékaři, na úřady, instituce a zpět

Pozn. V rámci tohoto úkonu pracovnice služby doprovází uživatele pěšky.

6. Úkony nad rámec vyhlášky (fakultativní činnosti):
  • pronájem termojídlonosiče
  • vytisknutí jídelníčku
  • jednorázové zapůjčení jídlonosiče službou 
Pravidla pro uživatele
Sociální automobil
Setkání uživatelů CHPS
Společnost LAW CZ s.r.o. pomáhá !
Dotazník spokojenosti uživatelů CHPS

 

km

stahování

mpsv

kvasice

lutopecny